Principală  —  Ediţia PRINT  —  Ştiri vechi   —   SUA are o problemă: hârtia…

SUA are o problemă: hârtia igienică contrafăcută

Falsificatorii au lăsat produsele de lux din cauza crizei economice. Aceştia şi-au dat seama că au un câştig mai mare dacă ar începe să fie contrafăcute alte articole mai ieftine, precum hârtia igienică, informează cotidianul american New York Times,  citat de Adevărul.În statul California autorităţile au confiscat recent un transport de hârtie igienică Angel Soft contrafăcută. Anchetatorii spun că această fraudă reprezintă „o adaptare la consumatorul afectat de criză, aflat în căutarea produselor tot mai ieftine”. Noua direcţie a fost iniţiată de fabricile din China care nu mai au comenzi, precizează sursa citată.
Aproape 80% din falsurile de pe piaţa din SUA au provenit anul trecut din China, unde absenţa exporturilor legale a făcut ca multe fabrici să caute bunuri pe care să le producă, în anumite cazuri orice tip de bunuri.

„Dacă există cerere, va exista şi ofertă. În China oamenii se întreabă dintr-o dată: «Producem puţin. Ce putem fabrica?»”, a afirmat John Spink, director asociat în cadrul programului Antipiraterie şi Protecţia Produselor derulat de Universitatea din Michigan. Răspunsul este creşterea contrafacerii unor branduri mai puţin cunoscute, uşor de vândut pe internet şi care pot fi comercializate la preţuri mai mari decât falsurile foarte evidente.

În mod bizar, se poate ajunge şi la situaţii în care imitaţiile sunt mai scumpe decât produsele originale. În 2007, designerul Anya Hindmarch a vândut genţi de mână din pânză pe care scria „Nu sunt o geantă din plastic” la preţul de 15 dolari. În prezent sunt disponibile falsuri pe internet la 99 de dolari.

Vânzătorii de imitaţii ale bunurilor cu preţuri din categoria medie folosesc un nou truc pentru a păcăli cumpărătorii: stabilesc preţul aproape de cel al produsului original. Orice cumpărător îşi dă seama că o geantă Louis Vuitton vândută cu 100 de dolari nu poate fi veritabilă. Dar când un produs de aproape 300 de dolari este vândut la 200 de dolari, un consumator poate gândi că a dat lovitura. În realitate nu este aşa, produsul de 200 de dolari este fals, notează NY Times.